Τσιόδρας : πολύ καλή η εικόνα της χώρας μας!

0

τα 2.840 ανέρχονται τα επιβεβαιωμένα κρούσματα του κορωνοϊού στη χώρα μας καθώς ανακοινώθηκαν τέσσερα νέα από τον λοιμωξιολόγο Σωτήρη Τσιόδρα, ενώ δεν υπήρχε κανένας νέος θάνατος με τον αριθμό να παραμένει 165.
Ακόμη, 22 άνθρωποι παραμένουν διασωληνωμένοι.

Αναλυτικά τόνισε: “Ανακοινώνονται 4 νέα κρούσματα του κορονοϊού SARS-CoV-2 στη χώρα μας. Ο συνολικός αριθμός των κρουσμάτων είναι 2.840, εκ των οποίων το 55.1% αφορά άνδρες. Από αυτά, 616 θεωρούνται σχετιζόμενα με ταξίδι από το εξωτερικό και 1475 (52%) είναι σχετιζόμενα με ήδη γνωστό κρούσμα. 22 συμπολίτες μας νοσηλεύονται διασωληνωμένοι.

Η διάμεση ηλικία τους είναι 73 ετών. 9 είναι γυναίκες και οι υπόλοιποι άνδρες. To 95.5% έχει υποκείμενο νόσημα ή είναι ηλικιωμένοι 70 ετών και άνω. 95 ασθενείς έχουν εξέλθει από τις ΜΕΘ.
Έχουν συνολικά ελεγχθεί 136.001 κλινικά δείγματα”.
Ο κ. Τσιόδρας έστειλε το μήνυμα: «Τώρα που αυτή η πανδημία μας διδάσκει ανθρωπιά και αλληλεγγύη είναι αφορμή να διαμορφώσουμε μια νέα οπτική για τις μεταμοσχεύσεις».
Ο καθηγητής ανέφερε πως δύο παγκόσμιες έρευνες για εμβόλιο είναι στη φάση 2 και εκτίμησε πως πιθανώς στο τέλος αυτού του έτους ή τις αρχές του επομένου, θα υπάρχει μαζική παραγωγή.
Αναφορικά με τα σχολεία, ο λοιμωξιολόγος είπε πως τα επιστημονικά δεδομένα δείχνουν ότι υπήρξε επιδημιολογικό όφελος με το κλείσιμο των σχολείων. Ωστόσο πολλοί γονείς δεν μπορούν να υποστηρίξουν διδασκαλία στο σπίτι ή να επιστρέψουν στις εργασίες τους όσο τα σχολεία είναι κλειστά.

Ενώ τόνισε πως επί του παρόντος, δεν υπάρχουν επιστημονικά δεδομένα ότι η επιστροφή στο σχολείο είναι απόλυτα ασφαλής.
Όπως είπε, ακούγονται διαφορετικές τοποθετήσεις από επιστημονικούς κύκλους που μπερδεύουν τους ανθρώπους σχετικά με το άνοιγμα των σχολείων.
Ο Σωτήρης Τσιόδρας συνέχισε λέγοντας πως η παρουσία του ιού δεν μπορεί να σταματήσει τη ζωή. Και ανέφερε λόγους για τους οποίους τα παιδιά πρέπει να επιστρέψουν στα σχολεία.

Υπάρχει ανισότητα στη μάθηση και την εκπαίδευση
Κόστος σε χαμένη γνώση
Σημαντικές επιπτώσεις στην πνευματική και ψυχική υγεία των παιδιών. Κοινωνικό άγχος, πολλές ώρες στο διαδίκτυο. «Ας μην υποτιμάμε την επιρροή του σχολείου στην κοινωνικοποίηση των παιδιών», τόνισε.
Οικονομικοί λόγοι που αφορούν στους γονείς και την κοινωνία.
Ο καθηγητής τάχθηκε υπέρ της επιστροφής των παιδιών του δημοτικού στα σχολεία, λέγοντας πως τα οφέλη είναι περισσότερα.
Όπως ανέφερε:

«Είναι σημαντικό να ξέρει κανείς τι θα κάνει το παιδί που δεν θα πάει σχολείο. Αν είναι σπίτι, σε απομόνωση, θα είναι ασφαλέστερο. Αν όμως βγαίνει να παίζει στη γειτονιά, τότε εκτίθεται σε κίνδυνο. Οριζόντιες αποφάσεις είναι δύσκολο να λαμβάνονται.

Το άνοιγμα των σχολείων αποτελεί για τα μικρά παιδιά παραμένει ένα σύνθετο δίλημμα. Υπάρχουν αρκετά υπέρ και κάποιοι ενδοιασμοί. Από την άλλη η δεδομένη χρονική στιγμή μοιάζει η καταλληλότερη για να επιστρέψουν στην κανονικότητα που τους στερήσαμε.
Υπήρξε κάποιο επιδημιολογικό όφελος στο λουκέτο. Πολλές χώρες της ΕΕ ξεκίνησαν την επιστροφή των παιδιών. Σε κάποιες χώρες τα σχολεία δεν έκλεισαν ποτέ. Πρόσφατες δημοσκοπήσεις δείχνουν την αγωνία των ανθρώπων. Πολλοί γονείς δεν θέλουν να τα στείλουν στο σχολείο. Από την άλλη, κάποιοι γονείς δεν μπορούν να υποστηρίξουν την διδασκαλία από το σπίτι”, τόνισε ο εκπρόσωπος του υπουργείου Υγείας.

Και συνέχισε: “Ενώ υπάρχουν επιχειρήματα για επιστροφή στο σχολείο, πολλοί λένε πως η επιστήμη δεν έχει φτάσει στο επίπεδο για 100% ασφάλεια. Τώρα δεν υπάρχουν δεδομένα πως τα παιδιά είναι 100% ασφαλές να επιστρέψουν στα σχολεία. Δείχνουν ότι τα παιδιά δεν διατρέχουν άμεσο κίνδυνο. Υπάρχουν όμως και παιδιά που θα περάσουν βαριά τη νόσο και παιδιά που περνούν το σπάνια φλεγμονώδες σύνδρομο. Το συμπέρασμα δεν είναι πως δεν συμβαίνουν αυτά, αλλά ότι συμβαίνουν πολύ σπάνια. Να μη μένουμε όμως σε αυτά τα σπάνια ευρήματα.

Ο ιός αυτός αντιμετωπίζεται με ιδιαίτερο τρόπο, αλλά δεν μπορεί να σταματήσει τη ζωή.
Οι λόγοι υπέρ του επιχειρήματος για επιστροφή στα σχολεία
Πρώτον, υπάρχει ανισότητα στην εκπαίδευση για παιδιά που δεν έχουν μεγάλη οικονομική δυνατότητα.

Δεύτερον, υπάρχει κόστος σε χαμένη εκπαιδευτική γνώση. Πολλά παιδιά δεν παρακολουθούσαν στο εξωτερικό ολοκληρωτικά την εκπαίδευση.

Τρίτον, αναγνωρίζονται περισσότερες επιπτώσεις στην πνευματική και ψυχική υγεία των παιδιών. Ας μην υποτιμάμε την επιρροή του σχολείου στην κοινωνικοποίηση των παιδιών.

Τέταρτον, υπάρχουν οικονομικοί λόγοι. Το κόστος της μη παρακολούθησης θα είναι πάντα υψηλότερο για ένα παιδί που ζει σε ένα περιβάλλον με προβλήματα.

Τέλος, είναι σημαντικό να ξέρει κανείς τι θα κάνει το παιδί που δεν θα πάει σχολείο. Αν είναι σπίτι, σε απομόνωση, θα είναι ασφαλέστερο. Αν όμως βγαίνει να παίζει στη γειτονιά, τότε εκτίθεται σε κίνδυνο. Οριζόντιες αποφάσεις είναι δύσκολο να λαμβάνονται.

ΧΑΡΔΑΛΙΑΣ
Όπως είπε χθες ξεκίνησε το τρίτο στάδιο επαναλειτουργίας της αγοράς και επέστρεψαν και άλλοι μαθητές στα σχολεία. Το πρόγραμμα προχωράει σταθερά και ομαλά και οι εικόνες της Ελλάδας ταξιδεύουν στον κόσμο και αυτό είναι κέρδος για την χώρα.

Είπε ακόμα ότι οι χώροι εστίασης ανοίγουν την Δευτέρα 25 Μαΐου και από εκείνη την ημέρα επιτρέπονται οι μετακινήσεις στα νησιά. Για το άνοιγμα των Δημοτικών οι αποφάσεις θα ληφθούν την ερχόμενη Δευτέρα.

Για όσους έρχονται από το εξωτερικό το μέτρο της 14ημερες καραντίνας έχει παραταθεί και ισχύει έως τις 31 Μαΐου.

Αυτή την στιγμή είναι σε καραντίνα πάνω από 3.000 συμπολίτες μας. Αν είναι θετικό το τεστ μένουν στο ξενοδοχείο και αν είναι αρνητικό συνεχίζουν την καραντίνα στην διεύθυνση που έχουν δηλώσει.

Η μέχρι σήμερα πορεία μας είναι θετική και η χώρα μας μνημονεύεται ως παράδειγμα προς μίμηση, είπε ακόμα και ζήτησε να μην χαλαρώσουμε.
Επισήμανε μάλιστα πως οι εικόνες της Ελλάδας ταξιδεύουν σε όλο τον κόσμο και δείχνουν μια σύγχρονη, οργανωμένη χώρα, που ξέρει να αντιμετωπίζει τις προκλήσεις με σχέδιο, ευθύνη και σοβαρότητα.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here