19 Ιανουαρίου 2022
ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ
https://www.booked.net
+15
°
C
+17°
+
Λαμία
Τρίτη, 12
Πρόγνωση 7 ημερών
ΑΚΟΥΣΤΕ ΜΑΣ ΖΩΝΤΑΝΑ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Νιώθεις πως δεν σου φτάνει ο χρόνος; Μάλλον χρειάζεσαι μια not-to-do λίστα! / του Νίκου Έλληνα

Όλοι μας, κάποια στιγμή, έχουμε φτιάξει και ίσως διατηρούμε στην καθημερινότητά μας μια to-do-list. Μια λίστα δηλαδή με τα πράγματα που θελουμε να κάνουμε σήμερα!

Έχεις όμως ακούσει για την not-to-do-list;

Η λίστα που όπως λέει και το όνομα της, είναι μία λίστα για τα πράγματα που δεν πρέπει να κάνεις μέσα στην ημέρα, θα σε βοηθήσει να απαλλαγείς από κακές καθημερινές συνήθειες πολύ εύκολα.

Πάμε να γνωρίσουμε το μαγικό αυτό εργαλείο;

Μέσα στην ημέρα, επικεντρωνόμαστε σε όσα θέλουμε να πετύχουμε. Και αν είμαστε άνθρωποι που κυνηγάμε την υψηλή παραγωγικότητα και έχουμε φιλόδοξους στόχους, μας ενδιαφέρει να αφιερώσουμε το χρόνο μας σε πράγματα τα οποία είναι σημαντικά και θα μας οδηγήσουν πιο κοντά στο όνειρά μας.

Καλώς ή κακώς, στη δουλειά μας υπάρχουν πράγματα που μας αποσπούν την προσοχή και δεν συνεισφέρουν πουθενά στην παραγωγικότητα που θέλουμε να επιτύχουμε.

Επομένως, όσο σημαντικό είναι να κάνουμε τα πράγματα που πρέπει, άλλο τόσο σημαντικό είναι να αποφεύγουμε όλα όσα δεν πρέπει να κάνουμε.

Πολλές φορές μάλιστα, σπαταλάμε τον πολύτιμο μας χρόνο σε πράγματα τα οποία κάνουμε, μόνο και μόνο για να πούμε ότι τα κάναμε.

Για παράδειγμα, όταν ανοίγεις ένα κατάστημα -ας πούμε μια καφετέρια- είναι σημαντικό να γνωρίζεις τι ισχύει στην αγορά σου, πως συμπεριφέρονται οι ανταγωνιστές σου και γενικότερα να σκιαγραφήσεις όλα όσα αφορούν τον κλάδο σου. Όμως, αν το παρακάνεις και αφιερώνεις πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα κάθε μέρα στο να παρατηρείς τι και πως το κάνουν οι άλλοι, κινδυνεύεις να ξοδέψεις χρόνο υπερπολύτιμο από την διαχείριση του δικού σου μαγαζιού. Και ας μην ξεχνάς πως, αν η επιτυχία κρύβεται πάντα στην διαφορετικότητα και στην ξεχωριστή αξία που μπορείς να προσδώσεις στους πελάτες σου, τότε δεν μπορείς να ασχοληθεί συνέχεια με το τι κάνουν οι άλλοι.

Έτσι λοιπόν γεννήθηκε η σημασία της not to do λίστας, δηλαδή της λίστας που γράφεις κάθε μέρα όλα όσα δεν πρέπει να κάνεις!

Όπως εγώ έτσι κι εσύ, έχουμε κάποιους τομείς που πρέπει να βελτιώσουμε. Ακόμη και αν θεωρείς τον εαυτό σου master σε κάτι, πάντα υπάρχει περιθώριο βελτιώσεις. Μην ξεχνάς ότι οι σπουδαιότεροι αθλητές όπως ο Michael Jordan, ο Kobe Bryant και ο δικός μας Γιάννης Αντετοκουνμπο έχουν πολλάκις πει δημόσια πως καθημερινά ανταγωνίζονται τον χθεσινό τους εαυτό. Δεν τους νοιάζει τι κάνουν και πως προπονούνται οι άλλοι. Γι’ αυτό μένουν πάντα στην κορυφή με την απόδοση τους και μας αφήνουν με το στόμα ανοιχτό!

Το άτιμο… υποσυνείδητο

Ίσως έχεις πιάσει τον εαυτό σου να σκρολλάρει χωρίς σταματημό τα social media! Ίσως να μπαίνει κάθε 35 δευτερόλεπτα στα email σου, ή να βρίσκεσαι σε ένα σάιτ και να διαβάζεις άχρηστα -στην ουσία- άρθρα με τις ώρες.

Εγώ έχω πιάσει τον εαυτό μου να συμπεριφέρεται έτσι και κάνοντας μια μικρή έρευνα κατάλαβα πως το κάνω ασυναίσθητα.

Και το αστείο -αλλά και λυπητερό- είναι ότι αφού ξεκίνησε μια τέτοια συμπεριφορά και συνεχίζεται, μετά από λίγο γίνεται συνήθεια! Και όπως λέει ο σοφός λαός, πρώτα βγαίνει το χούι και μετά η συνήθεια!

Βέβαια πάντα μπορούμε να δράσουμε και να αλλάξουμε τα δεδομένα. Αν θες μια κακή συνήθεια και ξεριζωθεί σιγά σιγά, δεν έχεις παρά να δημιουργήσεις την δίκη σου not to do λίστα και να βάλεις πάνω πάνω αυτή την κακή συνήθεια που σε ταλαιπωρεί!

Αν δεν προσπαθήσεις, θα αφήσεις αυτή την συνήθεια να διαιωνίζεται και θα το κανείς ξανά και ξανά χωρίς καν να το καταλαβαίνεις!

Και ξαναλέω, είμαι ο πρώτος που έκανε αυτό το μεγάλο λάθος, να σκρολλάρω τόσα φανατικά το ινσταγκραμ που στο τέλος να μου γράφει «δεν υπάρχουν άλλες δημοσιεύσεις».

Εκεί ένιωσα ότι έπιασα πάτο και ήταν δυστυχώς μια συνήθεια που απέκτησα στον στρατό!

Αυτό που κάνει σπουδαία μια τέτοια λίστα είναι ότι σου εμφανίζει κατάματα όλα όσα θες να αλλάξεις. Αρχικά είναι μεγάλο βήμα η παραδοχή! Στην ψυχολογία λένε πως για να καταφέρεις να αλλάξεις ένα πρόβλημα πρέπει πρώτα να παραδεχθείς ότι υπάρχει. Αν νιώθεις ότι το τσιγάρο δεν σου κάνει κανένα κακό, δεν έχεις κανένα απολύτως κίνητρο να το κόψεις.

Όλοι έχουμε κακές συνήθειες και σίγουρα καθώς διαβάζεις το άρθρο μερικές περνάνε από το μυαλό σου.

Όμως μια τέτοια λίστα δεν περιορίζει την δράση της μόνο σε αυτά που κάνουμε, πχ μην καπνίσεις σήμερα, μην κάτσει πάνω από μισή ώρα αθροιστικά στα social media, κτλ. Η λίστα αυτή μπορεί να μας βοηθήσει να αλλάξουμε και τον τρόπο σκέψεις μας σε πολλά πράγματα.

Μπορεί να είναι μια λίστα όπου θα περιλαμβάνει: μην βγάζεις αμέσως συμπεράσματα όταν ακούς την μια πλευρά μιας ιστορίας, μην νιώθεις την ανάγκη να ικανοποιείς τους πάντες γύρω σου, κτλ. Πρόκειται λοιπόν για ένα ευρύτερο όπλο αλλαγής.

Το όλο θέμα μιας τέτοιας προσπάθειας, είναι να μπορέσουμε επιτέλους να απαλλαγούμε από συνήθειες που στο τέλος της ημέρας μας αφήνουν μια πικρία που πάλι υποπέσαμε σε αυτές. Αποτυγχάνουμε να αφήσουμε πίσω μας μία κακιά συνήθεια, επειδή η επανάληψη της συμβαίνει στο υποσυνείδητο του εγκεφάλου μας. Αν για παράδειγμα δαγκώνεις τα δάχτυλά σου και τα πετσάκια γύρω από τα νύχια καθώς κάποιος σου μιλάει, είναι ένα σημάδι νευρικότητας.

Φυσικά και δε σκέφτεσαι εκείνη την ώρα να φας τα δάχτυλά σου, όμως υποσυνείδητα το κάνεις. Αφού το υποσυνείδητο λειτουργεί μόνο του και κάνουμε πράγματα που δεν τα καταλαβαίνουμε και δεν θελουμε κατά βάθος  να τα κάνουμε, η καλύτερη λύση που έχουμε είναι να φέρουμε αυτή την συνήθεια στο ενσυνειδητό μας και να προσπαθούμε να την αποφύγουμε.

Πως μπορείς όμως πρακτικά να ξεκινήσεις

Να πως μπορείς ΤΩΡΑ να φτιάξεις την δίκη σου not to do λίστα σε τρία απλά βήματα:

1. Γράψε τις πιο εμφανείς κακές συνήθειες που έχεις
2. Αφιέρωσε λίγο χρόνο και ψάξε ποιες κακές συνήθειες μπορεί να ξεκινήσεις άμεσα να τις αποβάλεις.
3. Σημαντικό βήμα. Προσπάθησε να αναγνωρίσεις κακές συνήθειες που μέχρι τώρα αγνοούσες. Ρωτά τον/την σύντροφο σου και κάποιο φιλικό πρόσωπο. Είπαμε, εν αρχή ειν η αναγνώριση του προβλήματος.

Πλέον, ίσως έχεις καταλάβει τα πλεονεκτήματα μιας λίστας συνηθειών και συμπεριφορών προς αποφυγή. Με αρκετή προσπάθεια, η ενσυνείδητη συμπεριφορά σου θα μπει και στο ασυνείδητο σου, με αποτελέσματα να μπορέσεις να απαλλαγείς από μια συνήθεια που σε εκνευρίζει και σε ταλαιπωρεί.

Άντε μην κάθεσαι! Ξεκίνα την δίκη σου λίστα τώρα που άλλαξε και ο χρόνος, και κάνε το 2022 την χρόνια που επιτέλους ονειρεύεσαι!

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Διαβάζονται Περισσότερο