Έτσι θα γίνει το βράδυ η Ανάσταση. Δηλώσεις από τον Μητροπολίτη Φθιώτιδας (ΒΙΝΤΕΟ)

2

 

Το φετινό Πάσχα ήταν πολύ διαφορετικό για τους πιστούς, καθώς δεν είχαν τη δυνατότητα να πάνε στην εκκλησία τη Μεγάλη Εβδομάδα,

Απόψε, το βράδυ θα τελεστεί η Ανάσταση και οι πιστοί θα μπορούν να λάβουν το Άγιο Φως σε όλες τις ενορίες και τις Μονές.

Σήμερα, Τρίτη 26 Μαΐου, στην Ιερά αγρυπνία επί τη αποδόσει της εορτής του Πάσχα, θα εορταστεί από την Εκκλησία η Ανάσταση”, αναφέρεται στην εγκύκλιο. Στη Μητρόπολη της Λαμίας θα πραγματοποιηθεί Εσπερινή Δοξολογία, από τις 9 το βράδυ κατά την οποία θα τελεστεί και η Θεία Λειτουργία του Πάσχα από τον Μητροπολίτη Φθιώτιδας Συμεών ενώ όπως δήλωσε ο ίδιος στον ΛΑΜΙΑ FM-1 θα πραγματοποιηθεί και αύριο Tετάρτη το Πρωί.

Θα γίνει η μετάδοσις τοῦ Ἁγίου Φωτός καί θά τελεσθεῖ ἡ Ἀκολουθία τῆς Ἀναστάσεως.

Λίγο μετά τις 11 έφθασε το Άγιο φως στην Μητρόπολη Φθιώτιδας και ξεκίνησε η διανομή του σε όλες τις ενορίες . Στην Μητρόπολη Φθιώτιδας από το πρωί οι πιστοί μπορούσαν να λαμβάνουν το Άγιο Φως απο δύο καντήλια στην είσοδο του Ναού και καθόλη την διάρκεια της ημέρας …

Σύμφωνα με τον Μητροπολίτη οι πιστοί  μπορούν να απευθύνονται τηλεφωνικά  στην ενορία τους για να δηλώσουν την παρουσία τους το βράδυ έτσι ώστε να τηρηθούν τα μέτρα προστασίας.

Δείτε το βίντεο με την παρουσία του κ. Συμεών στο δελτίο του LamiaFM1.gr:

LAMIA FM-1 DELTIO

Gepostet von ΛΑΜΙΑ FM-1 am Dienstag, 26. Mai 2020

 

2 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Νεκτάριος Δαπέργολας

    Σε άλλους ναούς στήνονται θερμικές κάμερες για θερμομέτρηση των πιστών. Σε άλλους διανέμονται μάσκες στην είσοδο και συσκευασμένα αντίδωρα στην έξοδο. Αλλού η απολύμανση είναι πιο σχολαστική κι από λοιμοκαθαρτήριο. Αλλού βλέπουμε εικόνες με σήμανση από κόκκινες κορδέλες, για να αποτρέπεται η προσκύνηση. Στους ελληνορθόδοξους ναούς του εξωτερικού η Θεία Κοινωνία είτε έχει εντελώς απαγορευτεί, είτε μεταδίδεται από μασκοφόρους και γαντοφορεμένους ιερείς, με κουταλάκια μιας χρήσεως και με όποιον ακόμη τρόπο αποφασίσει ο διαταραγμένος νους του κάθε πλανεμένου Φαναριώτη ρασοφόρου που υποδύεται τον επίσκοπο κι αρχιεπίσκοπο. Η συζήτηση μάλιστα περί της Θείας Κοινωνίας είναι σχεδόν βέβαιο ότι σύντομα θ’ ανοίξει και εδώ, ειδικά αν κρίνουμε από τη γκρίνια των αντίχριστων πολιτικών και αρθρογράφων που κλιμακώνεται, αλλά και από κάποιες προειδοποιητικές νύξεις ελλαδικών μητροπολιτών. Όσο για το δήθεν…Δεύτερο Πάσχα, αρκετοί ταλαίπωροι κληρικοί, υπείκοντας στη γραμμή του Ιερωνύμου και της κλίκας του, έχουν ήδη αναγγείλει αναστάσιμες Θείες Λειτουργίες για απόψε το βράδυ ή για αύριο το πρωί (κάποιοι μάλιστα σήμερα στην τηλεόραση εύχονταν μέχρι και…καλή Ανάσταση)! Συνεχίζοντας κι αυτοί τη διαστροφή της σημασίας των λέξεων (κατά τη γνωστή θουκυδίδεια διαπίστωση) και «ξαναβαφτίζοντας» τις εορτές, με την ίδια θαυμαστή ευκολία που έως τώρα μετονόμασαν και την κακοδοξία σε ορθοδοξία, το θράσος σε αναγκαιότητα, την ψοφοδεή δειλία σε θάρρος, την ξεδιαντροπιά σε υπευθυνότητα.

    Πλάνη στην πλάνη λοιπόν, βλασφημία στη βλασφημία, κατήφορος στον κατήφορο. Και ενώ συμβαίνουν όλα αυτά τα ανεκδιήγητα, πολλοί πιστοί συνεχίζουν κι αυτοί τον δικό τους κατήφορο της μακάριας αμεριμνησίας, του άκριτου εφησυχασμού και της τυφλής υπακοής στους λυκοποιμένες, αποδεχόμενοι την κάθε δαιμονική πλάνη ως φυσιολογική κατάσταση και κατακεραυνώνοντας ως ακραίους και φανατικούς όσους απλώς αποτολμούν να διαπιστώσουν το πασιφανές: ότι «ο βασιλιάς είναι γυμνός». Χωρίς κανένα άλλοθι ασφαλώς ούτε και αυτοί: όσο και αν η ευθύνη είναι πρωτίστως των ποιμένων και αυτοί θα δώσουν τον κύριο λόγο που άφησαν εδώ και πολλά χρόνια τον λαό ακατήχητο και εκτεθειμένο σε τόσες οικουμενιστικές κακοδοξίες, από την άλλη η καραμέλα της «μειωμένης ευθύνης» έχει τελειώσει προ πολλού και για τους απλούς πιστούς. Γιατί εδώ συμβαίνουν πλέον τόσο χοντροκομμένα και πρωτοφανή πράγματα, που κανείς πια δεν δικαιούται να επικαλείται άγνοια ή ελλιπή θεολογική κατάρτιση. Το χριστεπώνυμο πλήρωμα είναι εξάλλου λογική ποίμνη κι όχι άβουλο κι ανοϊκό κοπάδι. Και όσοι συμπεριφέρονται ως τέτοιοι έχουν τεράστια συνευθύνη για τον κατήφορο στον οποίο κατρακυλάμε εδώ και πολύ καιρό.

    Να το ξεκαθαρίσουμε συνεπώς: τέλος τα ψέματα, τέλος και οι δικαιολογίες. Για όλους!

  2. ἀνεξαρτήτως τοῦ ἐὰν θὰ ἐκκλησιασθοῦμε ἤ ὄχι, ἄλλο τὸ Πάσχα καὶ ἄλλο ἡ Ἀπόδοσις τοῦ Πάσχα (39 ἡμέρες μετὰ τὸ Πάσχα). Ἄλλο τὰ Χριστούγεννα (25/12) καὶ ἄλλο ἡ Ἀπόδοσις τῶν Χριστουγέννων (31/12). Ἄλλο ἡ Κοίμησις τῆς Θεοτόκου (15/8) καὶ ἄλλο ἡ Ἀπόδοσις τῆς Κοιμήσεως τῆς Θεοτόκου (23/8).
    Ἣ Ἀπόδοσις τοῦ Πάσχα πάντα γιορταζόταν, δὲν εἶναι μόνο γιὰ φέτος, καί, ὅπως ὅλες οἱ Ἀποδόσεις τῶν μεγἀλων ἑορτῶν, εἷχε καθιερωθεὶ πολὺ νωρὶς, ἀπὀ τὴν πρώτη, ἀρχαία Ἐκκλησία τῶν Ἱεροσολύμων ἀκόμη.Γιὰ νὰ καταλάβουμε τί σημαίνει Ἀπόδοσις ἑορτῆς, ἄς σκεφθοῦμε ὅτι ὅπως ἐξετάζουμε τὴν ἀπόδοσι ἑνὸς μηχανήματος, ἑνὸς ἐργάτου, μιᾶς θεωρίας κ.λ.π. ἐξετάζουμε καὶ τὴν Ἀπόδοσι τοῦ γεγονότος τοῦ Πάσχα, αὐτὸ ποὺ μᾶς ἀπέδωσε τὸ Πάσχα, τὴν πνευματικὴ ὠφέλεια ποὺ λάβαμε ἀπὸ τὸ Πάσχα, ἐνῶ ταυτόχρονα ἀποχαιρετοῦμε τὴν Πασχάλιο περίοδο λέγοντας γιὰ τελευταία φορὰ τὴν χαρμόσυνη εἴδησι «Χριστὸς Ἀνέστη – Ἀληθῶς Ἀνέστη», μία ἡμέρα πρὸ τῆς Ἀναλήψεως.
    Στὸ πλαίσιο τοῦ ἑορτασμοῦ τῆς Ἀποδόσεως, ἡ Θεία Λειτουργία εἶναι ἴδια μὲ ἐκείνη ποὺ ξεκινᾶ νὰ τελεῖται τὰ μεσάνυχτα τοῦ Μεγάλου Σαββάτου (καὶ ποὺ μόλις ἀρχίζει ἡ τέλεσίς της οἱ περισσότεροι φεύγουν γιὰ τὸ σπίτι γιὰ νὰ μὴν κρυώσουν ἡ μαγειρίτσα ἤ τὰ γιομίδια). Τὰ μόνα ποὺ διαφέρουν εἶναι ὁ Ἀπόστολος καὶ τὸ Εὐαγγέλιο. Σὲ πολλὰ δὲ μοναστήρια καὶ ἱεροὺς ναούς, πανορθοδόξως, ἡ Ἀπόδοσις τοῦ Πάσχα ἑορτάζεται μὲ Παννυχίδα, δηλαδὴ μὲ τέλεσι τῆς πανηγυρικῆς καὶ δοξαστικῆς Θείας Λειτουργίας κατὰ τὶς μεταμεσονύκτιες ὧρες. Οὔτε αὐτὸ εἶναι κάτι πρωτόγνωρο. Ἐπειδὴ δὲ ἡ Ἀπόδοσις τοῦ Πάσχα πέφτει πάντα Τετάρτη, δὲν ἐπιτρέπεται νὰ φᾶμε κρέας ὅπως τὸ Πάσχα, ἀλλὰ μόνο ψάρι.
    Ἐκεῖνο τὸ ὁποῖο ἐπιπρόσθετα θὰ γίνῃ φέτος πρὸ τῆς Θείας Λειτουργίας -τὸ ὁποῖο ὅμως φαντάζει καὶ εἶναι ἀμελητέο, συγκρινόμενο μὲ ἄλλα, βλάσφημα καὶ αἱρετικὰ ποὺ εἰδικὰ κατὰ τὸ τελευταῖο χρονικὸ διάστημα οἱ Ἐπίσκοποι κηρύττουν καὶ πράττουν- εἶναι ἡ ἐπανάληψις τοῦ «Δεῦτε λάβετε φῶς», τῆς Ἀναστάσιμης εὐαγγελικῆς περικοπῆς κὰὶ τῆς ἀναγνώσεως τῆς Πασχαλίας ἐγκυκλίου, δῆθεν γιὰ νὰ παρηγορηθοῦμε ἐπειδὴ δὲν κάναμε φέτος Ἀνάστασι. Ἐπαναλαμβάνω ὅμως ὅτι αὐτὸ εἶναι κάτι πολὺ μικρό. Ὓπάρχουν ἄλλα κι ἄλλα, τὰ ὁποῖα ἄν οἱ Ἐπίσκοποι δὲν ἔλεγαν καὶ δὲν ἔκαναν, τὸ «Δεῦτε λάβετε φῶς» κ.λ.π. θὰ ἦταν καὶ γιὰ συγχαρητήρια. Ἄλλωστε, κάθε Κυριακή τὴν Άνάστασι γιορτάζουμε. Ἡ δὲ ἐν τοῖς οὺρανοῖς Θριαμβεύουσα Ἐκκλησία, ἡ ἀποτελουμένη ἀπὸ τοὺς Ἀγγέλους, τοὺς Ἁγίους καὶ κάθε δίκαιο κεκοιμημένο πατέρα μας προγευόμενο παράδεισο, ἑορτάζει Ἀνάστασι κάθε μέρα…Δὲν εἶναι ὁ πανηγυρικὸς καὶ δοξαστικὸς χαρακτήρας τὸ πρόβλημα, ἀλλὰ θεατρινισμοὶ ὅπως τὸ «Δεῦτε λάβετε φῶς» οἱ ὁποῖοι σκανδαλίζουν…

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here