Στερεά Ελλάδα:Πίνουμε,μιλάμε στο κινητό,τρέχουμε και δυστυχώς σκοτωνόμαστε

0

Σοβαρό προβληματισμό προκαλεί ο μηνιαίος απολογισμός σε θέματα Οδικής Ασφάλειας που δημοσιοποιήθηκε από την ΓΕΠΑΔ Στερεάς Ελλάδας.

Συνολικά βεβαιώθηκαν (8.233) παραβάσεις, μεταξύ των οποίων
(1.500) για υπερβολική ταχύτητα, (423) για μη χρήση ζώνης
ασφαλείας και προστατευτικού κράνους, καθώς και (127) για
οδήγηση υπό την επήρεια οινοπνεύματος

Η Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Στερεάς Ελλάδας, με στόχο τη
διαρκή ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των πολιτών σε θέματα Οδικής
Ασφάλειας, δημοσιεύει συγκεντρωτικά στοιχεία που αφορούν τροχαία
ατυχήματα και παραβάσεις για το μήνα Σεπτέμβριο του 2019, σε σχέση με
την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
α. Τροχαία Ατυχήματα
Στην εδαφική αρμοδιότητα των Νομών Φθιώτιδας, Βοιωτίας, Ευβοίας,
Φωκίδας και Ευρυτανίας, σημειώθηκαν (41) τροχαία ατυχήματα. Ειδικότερα
σημειώθηκαν:
 3 θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα
 2 τροχαία ατυχήματα με σοβαρό τραυματισμό
 36 τροχαία ατυχήματα με ελαφρύ τραυματισμό
Από τα τροχαία ατυχήματα – δυστυχήματα που συνέβησαν σε αστικές και
αγροτικές περιοχές των ανωτέρω Νομών, καταγράφηκαν συνολικά (51)
παθόντες. Ειδικότερα καταγράφηκαν:
 3 νεκροί
 2 σοβαρά τραυματίες
 46 ελαφρά τραυματίες

Τα κυριότερα αίτια των τροχαίων ατυχημάτων – δυστυχημάτων, όπως
προέκυψε από την αστυνομική τροχονομική έρευνα, ήταν:

 Η απόσπαση προσοχής του οδηγού
 H παραβίαση προτεραιότητας
 Η μη τήρηση απόστασης ασφαλείας
 Η υπερβολική ταχύτητα
 Η παραβίαση της σήμανσης
 Η κίνηση στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας.

β. Δράσεις Τροχονομικής αστυνόμευσης
Οι Υπηρεσίες Τροχαίας της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης
Στερεάς Ελλάδας βρίσκονται σε διαρκή ετοιμότητα, εφαρμόζοντας
συγκεκριμένο σχεδιασμό που προβλέπει μέτρα οδικής ασφάλειας και
τροχονομικής αστυνόμευσης για την ασφαλή κυκλοφορία των οχημάτων και
των πολιτών, καθώς και για την πρόληψη και αποτροπή ατυχημάτων και
δυστυχημάτων σε όλο το οδικό δίκτυο.
Στο πλαίσιο των τροχονομικών δράσεων, το μήνα Σεπτέμβριο του 2019
βεβαιώθηκαν συνολικά (8.233) παραβάσεις ως ακολούθως:
 1.500 για υπερβολική ταχύτητα
 127 για οδήγηση υπό την επήρεια οινοπνεύματος (μέθη)
 116 για κίνηση στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας
 151 για μη χρήση ζώνης ασφαλείας κατά την οδήγηση
 272 για μη χρήση προστατευτικού κράνους κατά την οδήγηση
 65 για παραβίαση ερυθρού σηματοδότη
 17 για αντικανονικό προσπέρασμα
 54 για χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση
 29 για αντικανονικούς ελιγμούς
 190 για παραβάσεις Κ.Τ.Ε.Ο.
 36 για φθαρμένα ελαστικά
 1.157 για παράνομες σταθμεύσεις
 4.519 λοιπές παραβάσεις

Σημειώνεται ότι από το σύνολο των ανωτέρω παραβάσεων, οι (1.158)
αφορούν παραβάσεις επαγγελματικών οχημάτων.
γ. Συμβουλές Οδικής Ασφάλειας
Η Ελληνική Αστυνομία ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένη στα θέματα της ασφαλούς
οδήγησης και της οδικής ασφάλειας με σκοπό να συμβάλλει στη μείωση των
τροχαίων ατυχημάτων και δυστυχημάτων υπενθυμίζει σε όλους τους οδηγούς
και τους χρήστες του οδικού δικτύου ότι η οδική ασφάλεια είναι υπόθεση
όλων μας.
Στο πλαίσιο αυτό οι οδηγοί οφείλουν να εφαρμόζουν τις διατάξεις του Κώδικα
Οδικής Κυκλοφορίας, να οδηγούν με σύνεση και προσοχή και να ακολουθούν
τις υποδείξεις και τις συμβουλές του προσωπικού της Τροχαίας.

Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι οδηγώ με ασφάλεια σημαίνει:
 Μαθαίνω και εφαρμόζω τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας
 Έχω διαρκώς τεταμένη την προσοχή μου στην οδήγηση και τον έλεγχο
του οχήματος
 Όταν οδηγώ δεν έχω καταναλώσει οινοπνευματώδη ποτά
 Δεν παραβιάζω τα όρια ταχύτητας
 Φορώ πάντα ζώνη ασφαλείας
 Τοποθετώ τα παιδιά σε παιδικό κάθισμα στο πίσω μέρος του
αυτοκινήτου και τους φορώ ζώνη ασφαλείας
 Σε περίπτωση που οδηγώ ή είμαι συνεπιβάτης σε μοτοσικλέτα φορώ
πάντα κράνος
 Δεν κάνω αντικανονικά προσπεράσματα
 Δεν παραβιάζω τον κόκκινο σηματοδότη
 Σταματώ στο STOP και δίνω προτεραιότητα
 Δεν μιλώ στο κινητό όταν οδηγώ
 Δίνω προτεραιότητα στους πεζούς
 Σέβομαι τα σήματα και τις υποδείξεις των τροχονόμων.
Οι παραπάνω συμβουλές θα επαναλαμβάνονται διαρκώς με σκοπό να
συμβάλλουν στην εμπέδωση της κυκλοφοριακής και οδικής παιδείας.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here