Ικανοί και πρόθυμοι για καρδιοαναπνευστική παρέμβαση οι μικροί μαθητές

Αισιόδοξα τα μηνύματα από την πρώτη ερευνητική εργασία στην Φθιώτιδα

0

Αποτελέσματα Ερευνητικής Εργασίας στην Καρδιοπνευμονική Αναζωογόνηση (Καρ.Π.Α.) σε παιδιά ΣΤ’ Δημοτικών Σχολείων Φθιώτιδας και Φωκίδα.

Η εκπαιδευτική ομάδα της Λαμίας στην Καρδιοπνευμονική Αναζωογόνηση (Καρ.Π.Α), όπου απαρτίζεται από πιστοποιημένους εθελοντές εκπαιδευτές του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Αναζωογόνησης (E.R.C), συνεργαζόμενοι με την Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, την Ελληνική Εταιρεία Επείγουσας Προνοσοκομειακής Φροντίδας (Ε.Ε.Ε.Π.Φ.) και την Δ/νση Α/θμιας Εκπαίδευσης Φθιώτιδας (Γραφείο Σχολικών Δραστηριοτήτων) με την στήριξη της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδος και του Δήμου Λαμιέων, οργάνωσαν το εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας (Αρ. 49/17-2-2015 και 42/20-10/2016, απόσπασμα πρακτικού του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής και με την ατομική συναίνεση υπογεγραμμένη από τον κηδεμόνα κάθε συμμετέχοντα), καινοτόμο πρόγραμμα εκπαίδευσης στην Καρδιοπνευμονική Αναζωογόνηση για μαθητές της ΣΤ’ τάξης Δημοτικών Σχολείων, με τίτλο «Εκπαίδευση στην Καρδιοπνευμονική Αναζωογόνηση – Τα παιδιά σώζουν ζωές». Το πρόγραμμα παρέχει εκπαίδευση στην Καρ.Π.Α ώστε να μάθουν πώς να δράσουν αν ξαφνικά κάποιος καταρρεύσει. Εστιάζεται σε βασικές και σωτήριες για τη ζωή γνώσεις και δεξιότητες, που μπορεί να βοηθήσουν το θύμα να κρατηθεί στη ζωή μέχρι την άφιξη της εξειδικευμένης βοήθειας (ασθενοφόρο). Παράλληλα, μαθαίνουν να βοηθούν τους άλλους, αναπτύσσουν το αίσθημα της αλληλεγγύης, του αλτρουισμού και της κοινωνικής ευθύνης και ταυτόχρονα αυξάνεται ο αριθμός των μελών στην κοινότητα που γνωρίζουν Καρ.Π.Α.
Σας κοινοποιούμε τα αποτελέσματα της κοινής προσπάθειας μας, κατά την οποία τα παιδιά συμμετείχαν στην ερευνητική εργασία :
Το δείγμα αποτελείτο από 370 μαθητές της Έκτης τάξης Δημοτικών σχολείων της Κεντρικής Ελλάδας, (1ο Γοργοποτάμου, 5ο, 12ο, 13ο, 14ο, 16ο ,17ο, 20ο Λαμίας, 12θέσειο Δομοκού και το 30 Δημ. Σχολείο της Άμφισσας) από 20/5/2016 – 08/02/18.
Τα αγόρια αποτελούσαν το 53,5% και τα κορίτσια το 46,5%.
Ο αριθμός των ερωτήσεων που αφορούσε την κλίμακα των γνώσεων ήταν 30.
• Το ποσοστό των ορθών απαντήσεων ανήλθε στο 84,2% (86,35% για τα αγόρια και 81,71% για τα κορίτσια).
Οι ερωτήσεις στην κλίμακα των στάσεων ήταν 40.
• Το 59,2% απάντησε ότι «μπορεί να εφαρμόσει Καρ.Π.Α. αν και όποτε κριθεί απαραίτητο» με τα κορίτσια να εμφανίζονται περισσότερο πρόθυμα (59,9%) από τα αγόρια (58,6%).
• Το 75,7% δήλωσε ότι συμφωνεί απόλυτα με τη φράση «είναι σημαντικό να γνωρίζουμε Κάρ.Π.Α.» (76,3% αγόρια και 75% τα κορίτσια)
• Το 52,4% παρουσιάζεται αποφασισμένο να εφαρμόσει Καρ.πα σε περίπτωση που βρισκόταν μόνος του σε θύμα Καρδιακής Ανακοπής και απαιτούνταν να εφαρμόσει Καρ.Π.Α (51% για τα αγόρια και 54,1% για τα κορίτσια) , σε αντίθεση με το 5,4% που θα ένιωθε σίγουρα προβληματισμένος (7,6% αγόρια και 2,9% τα κορίτσια).
• Το 26,5% θεωρεί πιθανό να αφήσει σε κάποιο περιστατικό Κ.Α. και άλλους ανθρώπους παρόντες να βοηθήσουν (εκ των οποίων το 29,3% αφορούσε τα αγόρια και το 23,3% τα κορίτσια).
• Στην ερώτηση αν θα βοηθούσαν κάποιο μικρότερο παιδί ή κάποιον ηλικιωμένο να διασχίσει τον δρόμο απάντησαν θετικά ότι είναι πολύ όμορφο (58,6% των αγοριών) και (59,9% των κοριτσιών).
• Στην ερώτηση πως θα τους φαινόταν να βοηθούσαν τους γονείς τους σε δουλείες του σπιτιού απάντησαν ότι είναι πολύ καλό (70,7% για τα αγόρια) και (73,3% για τα κορίτσια)
Συνοψίζοντας, οι μαθητές της Φθιώτιδας αποδεδειγμένα κατέκτησαν τις βασικές γνώσεις – δεξιότητες για την Καρδιοπνευμονική Αναζωογόνηση, είναι πρόθυμοι αλλά και ικανοί να δράσουν άμεσα, όταν χρειαστεί. Παράλληλα, έμαθαν να βοηθούν τους άλλους, να αναπτύσσουν το αίσθημα της αλληλεγγύης, του αλτρουισμού και της κοινωνικής ευθύνης, που ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας με την πρόσφατη σύσταση του, τονίζει ότι παιδιά ηλικίας 12 ετών ή και νωρίτερα, για 2 ώρες το χρόνο, σ’ όλο τον κόσμο (Kids Save Lives – Training School Children in Cardiopulmonary Resuscitation Worldwide) πρέπει να εκπαιδεύονται στην Καρ.Π.Α.
Κλείνοντας, η εκπαίδευση στην Καρ.Π.Α. πρέπει να συμπεριληφθεί στην διδακτέα ύλη των σχολείων μιας και το ERC τονίζει ότι το σχολείο είναι το ιδεώδες περιβάλλον και οι εκπαιδευτικοί είναι οι κατάλληλοι για τον σκοπό αυτόν, έχοντας λάβει την κατάλληλη εκπαίδευση.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here