Η θέση του Μητροπολίτη Φθιώτιδας στη συμφωνία Τσίπρα -Ιερωνύμου…

0

Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον αναμένεται η θέση του Μητροπολίτη Φθιώτιδας Νικολάου για την επιτευχθείσα χθες συμφωνία μεταξύ του προκαθημένου της ελλαδικής εκκλησίας κ.Ιερωνύμου και του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα για την διαχείριση της εκκλησιαστικής περιουσίας.
Αλλά και ο κλήρος θα εξαρτάται πλέον από την εκκλησιαστική ηγεσία αφού στο εξής οι κληρικοί δεν θα μισθοδοτούνται άμεσα από το ελληνικό δημόσιο αλλά από τους οικείους μητροπολίτες οι οποίοι καθίστανται διαχειριστές της οικονομικής επιδότησης του κράτους προς την εκκλησία, πέραν των ίδίων έσόδων από Ναούς,κληροδοτήματα και ευσεβείς χορηγίες.
Ο Σεβασμιότατος Φθιώτιδας που δεν ανήκει στην πτέρυγα των λεγομένων Ιερωνυμικών αλλά στην ομάδα των φίλων του μητροπολίτη Θεσσαλονίκης Ανθιμου, έχει κατ επανάληψη εκφράσει την δυσφορία του για την στάση του κ.Ιερωνύμου στις κυβερνητικές επιλογές και εντός της ημέρας αναφέρουν πηγές της μητρόπολης, θα τοποθετηθεί σε προσφιλές του μέσο ενημέρωσης επί της χθεσινής συμφωνίας Ιερωνύμου-Τσίπρα.
Πέραν βέβαια των όσων ακουστούν δημοσίως, η αλήθεια είναι ότι με την συμφωνία αυτή ευνοημένοι θα είναι οι Μητροπολίτες οι οποίοι θα διαχειρίζονται κατά το δοκούν (;) την μισθοδοσία των ιερέων και θα έχουν την απόλυτη εξουσία επ αυτών,η επιβίωση τους θα εξαρτάται αποκλειστικά από τις διαθέσεις έναντι αυτών των οικείων μητροπολιτών.
Αυτοί θα διαχειρίζονται το δημόσιο χρήμα της επιδότησης καθώς και τα ίδια έσοδα των μητροπόλεων είτε για μισθοδοσία είτε για εκτέλεση έργων που οι ίδιοι θα κρίνουν ως αναγκαία και απαραίτητα στις Μητροπόλεις τους και ενίοτε, ίσως σε βάρος των κληρικών.
Ο κ.Νικόλαος με πρόσφατο άρθρο του ασκεί δριμεία κριτική κατά του κ.Ιερωνύμου μετά την δήλωση του περί “Ουδετερόθρησκου κράτους”.
Ἡ δήλωση αὐτὴ τοῦ Μακαριωτάτου Ἀρχιεπισκόπου κ. Ἱερωνύμου, τὴν ὁποία ἔκαμε εἰς τὰ Μέσα Ἐνημερώσεως μετὰ τὴν λήξη τῆς πρώτης συνεδρίας τῆς Διαρκοῦς Ἱερᾶς Συνόδου τοῦ Νοεμβρίου τ.ἔ. ἐκφράζει τὴν ἀπορία ὁλοκλήρου τοῦ Ὀρθοδόξου λαοῦ μας. Θέλουμε ὅλοι νὰ ἀκούσωμε ἀπὸ τὰ χείλη τοῦ κ. Πρωθυπουργοῦ τί ἐννοεῖ μὲ τὴν φράση «οὐδετερόθρησκο κράτος».

Πῶς εἶναι δυνατὸν ἕνα κράτος ζυμωμένο ἀπὸ τὴν ἵδρυσή του μὲ τὴν ἔννοια τῆς θρησκείας καὶ ποὺ στὸ πρῶτο ἄρθρο τοῦ Συντάγματός του ἔχει ὡς ἐπικεφαλίδα τὴν ἐπίκληση τῆς Ἁγίας Τριάδος, ξαφνικὰ νὰ ἀπογυμνώνεται ἀπὸ τὴν πίστη καὶ νὰ ἀποκόπτεται ἀπὸ τὴν ἱστορία του, στὴ διαδρομὴ τῆς ὁποίας ἡ σύζευξη Κράτους καὶ Ἐκκλησίας ἦταν κάτι τὸ φυσικὸ καὶ αὐτονόητο;

Ἂν μία δρὰξ ἀθέων ἐπιδιώκει τὴν περιθωριοποίηση τῆς Ἐκκλησίας, εἶναι λογικὸ καὶ δημοκρατικὸ ἕνας θρησκευόμενος λαός, ὅπως εἶναι ὁ Ἑλληνικὸς λαός, νὰ ἀπεμπολήσει τὴν παράδοση αἰώνων καὶ νὰ ἀλλάξει ταυτότητα; Μία Ἑλλάδα γεμάτη Ἐκκλησίες, Μοναστήρια, προσκυνητάρια, εἰκόνες, ἱερεῖς, μοναχοὺς καὶ μοναχές, μία Ἑλλάδα μὲ καθημερινὸ βίωμα τὶς ἑορτὲς καὶ τὰ γεγονότα τῆς Ἐκκλησίας, πὼς θὰ ἀλλάξει φρόνημα καὶ ὄψη; Καὶ ποιοὶ εἶναι αὐτοὶ ποὺ θὰ τῆς ἐπιβάλλουν τὴν παραμόρφωση καὶ τὴν μετάλλαξη τῆς ψυχῆς; Ποιοὶ καὶ πῶς θὰ ἐπιχειρήσουν τὴν τροποποίηση τῆς κληρονομικῆς συστάσεως τοῦ κυττάρου τῆς πίστεώς της;

Τὸ πλαίσιο τῶν σχέσεων Ἐκκλησίας και Πολιτείας στὸ Σύνταγμα ποὺ ἰσχύει, εἶναι ἰδανικὸ μὲ τοὺς διακριτοὺς ρόλους. Οἱ ἀριστερόφρονες ἂς βελτιώσουν τὴν κρατικὴ μηχανή, τὴν κοινωνικὴ πρόνοια, τὴν ἐθνικὴ παιδεία καὶ ὅσα χρειάζεται ὁ πολίτης τοῦ κράτους γιὰ νὰ ζήσει καὶ νὰ εὐημερήσει καὶ ἂς ἀφήσουν τὴν Ἐκκλησία νὰ πορεύεται, ὡς Μητέρα καὶ Τροφὸς τοῦ λαοῦ καὶ θεματοφύλαξ τῶν ἱερῶν θεσμῶν τοῦ Ἔθνους.

Ἡ Ἑλλάδα χωρὶς τὴν Ἐκκλησία θὰ διαλυθεῖ.
Ἂς προσέξουμε ὅλοι, νὰ μὴ συνεργήσουμε στὸν θρησκευτικὸ ἀποχρωματισμό τῆς ἐνδόξου Πατρίδος μας.

ὁ Φθιώτιδος Νικόλαος

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here